هوش تجاری؛ ابزاری در دست کارشناسان و مدیران
 سازمان ها امروزه با کوهی از اطلاعات مواجه اند. این اطلاعات شامل اطلاعات درونی سازمان مانند اطلاعات تولید، فروش، انبار، منابع انسانی و ... و همچنین اطلاعات بیرونی مانند اطلاعات رقبا، محیط کسب و کار، سهم بازار و ... می باشد. از آنجا که تصمیم گیری و پیشبرد سازمان به سوی اهدافش منوط به اشراف بر این اطلاعات است، کارشناسان باید در سرعت و صحت بالا این اطلاعات پردازش شده را در قالب گزارش برای مدیران رده بالای سازمان آماده کنند تا بتوانند بر مبنای این اطلاعات تصمیماتی صحیح اتخاذ کنند.
چنانچه جمع آوری و پردازش این اطلاعات به صورت دستی توسط کارشناسان صورت گیرد، علاوه بر سرعت پایین، فاکتور خطای انسانی را نیز در خود دارد.
هوش تجاری کمک می کند که در مرحله اول این اطلاعات بطور مکانیزه از منابع داده ای سازمان جمع آوری شود و سپس این اطلاعات در انبارداده پردازش شود و به صورت داشبورد برای کارشناسان و مدیران قابل نمایش می شوند. همچنین برای مدیران که وقت زیادی برای بررسی ریز اطلاعات ندارند، قابلیتی به نام هشدار مدیریتی تعریف شده که مدیر ارشد سازمان را موارد بحرانی و کلیدی مطلع می سازد.

مزایای استفاده از راهکار هوش تجاری
• افزايش دقت و صحت اطلاعات ارائه شده
• افزايش سرعت دریافت گزارش ها
• يكپارچگي و افزايش امكان دسترسي به گزارش ها و انواع تحلیل ها با حفظ امنيت
• هدفمند سازي اطلاعات با در نظر گرفتن حوزه های پر اهمیت با توجه به استراتژی ها و اهداف سازمان و صنعت مربوطه
• قابليت انعطاف در تولید انواع گزارش های مورد نیاز کاربران
• شناسايي نياز‌هاي نرم‌افزاري و راه‌اندازي سيستم‌هاي جديد عملياتي
• كاهش هزينه و ايجاد ارزش
• كاهش هزينه از طريق حذف عوامل انساني در توليد اطلاعات در سازمان و ايجاد ارزش با بدست آوردن اطلاعات به موقع و مناسب
• پايداري گزارش های سيستم در صورت قطع منبع داده





حق انتشار 2018 شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی
دات نت نیوک فارسی